خانه » چگونه به کارکنان خود اجازه دهید بال‌های خود را باز کنند

چگونه به کارکنان خود اجازه دهید بال‌های خود را باز کنند

بسیار خوب، همگی آماده باشید، زیرا می‌خواهم یکی از زیان‌های موجودیت هر کارمند را به اشتراک بگذارم: مدیریت خُرد .

برخی ممکن است فکر کنند، «هی، چه مشکلی با کمی نظارت بیشتر وجود دارد؟» خوب، اجازه دهید به شما بگویم، مدیریت خرد مانند قرار دادن چرخ‌های آموزشی (چرخ کمکی) روی دوچرخه برای دوچرخه‌سوارانی است که آماده هستند به تنهایی سوار شوند.

ممکن است از برخی خراش‌ها و کبودی‌ها جلوگیری کنید، اما باید یاد بگیرید که به طور مستقل تعادل خود را حفظ کنید و رکاب بزنید. به عنوان مثال، تصور کنید سعی می‌کنید یک غذای خوشمزه درست کنید، اما رئیستان بالای شانه شما می‌ایستد و از هر حرکتی که انجام می‌دهید انتقاد می‌کند: «نه، نه، اینطور نیست. ابتدا باید سبزیجات را به این صورت خرد کنید. و چرا از آن تابه استفاده می‌کنید؟ شما باید از این یکی استفاده کنید.» آنقدر عصبی شدی که غذا را سوزاندی و اشتهایت را از دست دادی، و خوب، حالا می‌توانی حسی را که میکرومدیریت کردن دارد، تجربه کنی.

مدیریت خرد نه تنها زمان را تلف می‌کند، بلکه یکی از رایج‌ترین نشانه‌های یک مدیر یا رهبری بد است. همچنین خلاقیت و روحیه را سریعتر از آنچه که می‌توانید بگویید «فعالیت تیم سازی» را از بین می‌برد. احساس اطمینان در کارتان زمانی که دائماً در حال حدس زدن و اصلاح هستید سخت است. این مانند تلاش برای دویدن ماراتن با وزنه مچ پا است. سخت است زیرا برای احساس شور و انگیزه به اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارید.

و بیایید به یاد سرپرست ضعیفی باشیم که مدیریت خرد را انجام می‌دهد. بیایید در مورد شغل ناسپاس آن‌ها صحبت کنیم: آن‌ها دائماً بالای کارمندان خود شناور می‌شوند و از انجام همه چیز اطمینان می‌دهند. این مانند یک والدین هلیکوپتری است، اما برای بزرگسالان – جای تعجب نیست که آن‌ها در نهایت سوخته و فرسوده می‌شوند.

من یک توصیه به همه سرپرستان دارم: به کارمندان خود اعتماد کنید. شما آن‌ها را به دلیلی استخدام کردید، درست است؟ پس بگذارید بالهایشان را باز کنند و پرواز کنند. مطمئناً، آن‌ها ممکن است اشتباه کنند، اما به این ترتیب آن‌ها یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند. و چه کسی می‌داند؟ آن‌ها حتی ممکن است شما را با مهارت‌ها و نبوغ خود شگفت زده کنند. تینا فی یک بار گفت: «شما نمی‌توانید آن بچه‌ای باشید که بالای سرسره آبی ایستاده و بیش از حد به آن فکر می‌کند. باید از چاله پایین بیای.» بنابراین اجازه دهید کارمندانتان از چاه پایین بیایند و اوج گرفتن آن‌ها را تماشا کنید، اما مهم‌ترین…

… بیایید تمام مدیریت خرد را به رهبری حمایتی برای محیط‌های کاری بهتر تبدیل کنیم.

در این سبک رهبری، یک سرپرست به سادگی وظایف را محول نمی‌کند و نتایج را دریافت نمی‌کند، بلکه در عوض از یک کارمند تا اتمام کار حمایت می‌کند. رهبری حمایتی باعث افزایش روحیه، انگیزه و بهره وری کارکنان می‌شود. با انجام این کار، می‌توانید یک محیط کاری مثبت را ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس ارزشمندی و قدرت می‌کنند و منجر به رضایت شغلی و حفظ شغل بیشتر می‌شود. علاوه بر این، رهبران حامی می‌توانند به توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های تیم خود کمک کنند و به رشد و موفقیت کل سازمان کمک کنند.

منبع

مطالب مرتبط