خانه » راه‌های ساده برای تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار در محل کار

راه‌های ساده برای تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار در محل کار

برای تأثیرگذاری در محل کار، نیازی به داشتن عنوان مدیریتی نیست.

مت آبراهامز، استاد دانشگاه استنفورد و متخصص ارتباطات، معتقد است که جلب توجه و حمایت همکاران از ایده‌های شما با بهره‌گیری از سه تکنیک هوش هیجانی امکان‌پذیر است. او تأکید می‌کند که این رویکردها می‌توانند به شما کمک کنند تا توانایی‌های خود را به همکاران و رئیسان نشان دهید، ارتباطات معناداری در محل کار ایجاد کنید، مهارت‌های مربوط به شغل خود را تقویت کنید و شاید حتی شانس ارتقاء شغلی را افزایش دهید.

آبراهامز افزوده است که با تغییر شیوه‌های کاری به سمت ترکیبی و دورکاری، ارتباط مستقیم کارمندان سطوح ابتدایی و میانی، از جمله نسل Z و میلنیال‌ها، با مدیرانشان کاهش یافته است.

به گفته آبراهامز در مصاحبه با CNBC Make It، کار در دنیای کنونی بسیار متفاوت است؛ کارکنان کمتری در محیط‌های فیزیکی حضور دارند و بیشتر به سمت ایجاد مسیر شخصی خود حرکت می‌کنند. او بر اهمیت اقناع دیگران برای حداقل حمایت از کارهایی که قصد انجام آن‌ها را دارید، تأکید کرده است.

سه پیشنهاد او شامل:

  1. یافتن راه‌هایی برای مفید بودن: ابتدا، به دینامیک‌های محل کار خود توجه کنید تا بتوانید تیم‌ها و مسئولیت‌های مختلف را شناسایی کنید. آبراهامز پیشنهاد می‌کند که یک نقطه اهرمی برای جلب توجه در ساختار سازمانی پیدا کنید. برای مثال، انجام دادن کارهایی که دیگران تمایلی به انجام آن‌ها ندارند، می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای شما ایجاد کند.
  2. یافتن متحدان: هنگامی که در جمع افرادی قرار می‌گیرید که معمولا با آن‌ها کار نمی‌کنید، فرصتی برای برقراری ارتباط‌های جدید ایجاد می‌شود. آبراهامز توصیه می‌کند که به دنبال افرادی باشید که طبیعتاً با آن‌ها ارتباط برقر

ار می‌کنید و از جانب همکاران دیگر مورد احترام قرار می‌گیرند.

  1. حمایت از ایده‌های یکدیگر: پس از ایجاد روابط حرفه‌ای مستحکم، برای دستیابی به اهداف مشترک با یکدیگر همکاری کنید. آبراهامز این رویکرد را “همسویی” نامیده و بر اهمیت حمایت فعال از ایده‌های دیگران تأکید کرده است.

این رویکردها می‌توانند به شما کمک کنند تا نفوذ بیشتری در محل کار داشته باشید و توجه همکارانتان را به خود جلب کنید، در حالی که به رشد حرفه‌ای خود کمک می‌کنید.

منبع

مطالب مرتبط