خانه » برای مدیریت شعله‌ور‌شدن‌ها (Flare-Ups) باید یک “کیت ابزار” درد بسازید

برای مدیریت شعله‌ور‌شدن‌ها (Flare-Ups) باید یک “کیت ابزار” درد بسازید

اگر تا به حال آسیب یا بیماری دردناکی داشته‌اید، یا با درد مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالاً با پدیده شعله‌ور شدن که در آن درد شما اوج می‌گیرد، آشنا هستید. این درد نه تنها ناراحت کننده است، بلکه می‌تواند با توانایی‌های شناختی تداخل کند و بینایی و سایر حواس را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع اپیزودها می‌توانند ناتوان کننده باشند، به خصوص اگر نتوانید زمان وقوع آن‌ها را پیش بینی کنید. اما کاری وجود دارد که می‌توانید برای آماده شدن برای یک اورژانس درد قبل از وقوع آن انجام دهید و اثرات آن را در حین رخ دادن کاهش دهید تا بتوانید از آن عبور کنید و به زندگی روزمره خود بازگردید: می‌توانید یک «کیت ابزار» برای شعله‌های درد بسازید تا به شما کمک کند. آرام باشید و سریع پاسخ دهید در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

مثل یک اورژانس کنترل درد عمل کنید
هر کسی که یک وضعیت درد مداوم دارد، احتمالاً کارهای خاصی را انجام می‌دهد تا اوج درد را به حداقل برساند، حتی بدون اینکه متوجه شود. اگر میگرن دارید، ممکن است چراغ‌ها را خاموش کنید، یا اگر زانو درد دارید، ممکن است یک کیسه یخ مورد علاقه داشته باشید. این چیزها بخشی از ساخت کیت ابزار شما هستند.

در حالی که بخشی از کیت ابزار شما می‌تواند ظرفی با اشیاء فیزیکی باشد، بخش‌های دیگر می‌توانند یادآور مکانیسم‌ها یا مهارت‌هایی باشند که می‌توانید با تشدید درد از آن‌ها استفاده کنید. از آنجایی که درد می‌تواند مانع مهارت‌های استدلال شود و شما را مضطرب کند، تنظیم چند یادآور کلیدی از قبل می‌تواند کمک بزرگی باشد.

برای خود یک برنامه اورژانسی برای درد تهیه کنید
داشتن ایده‌ای از آنچه در هنگام تجربه درد شدید به شما کمک می‌کند اولین قدم برای ساختن کیت است. اگر در حال حاضر زرادخانه کاملی ندارید، با آنچه می‌دانید کار می‌کند شروع کنید و سپس مدتی را صرف یادداشت برداری از خود و ترجیحات خود کنید. هیچ دو نفری یکسان نخواهند بود، بنابراین کیت ابزار شما باید واقعاً با ارزیابی خودتان از مزایای شما هدایت شود.

ناگفته نماند که اگر در مورد درد خود با پزشک مشورت نکرده اید، باید قبل از شروع هر گونه آزمایش تسکین درد این کار را انجام دهید تا از بدتر شدن اوضاع یا از دست دادن چیزهایی که ممکن است کمک کننده باشد، جلوگیری کنید. هنگامی که ایده‌ای در مورد اینکه چه چیزی برای شما مفید است، برای خود فهرستی از تمام کارهایی که می‌توانید در هنگام احساس شعله‌ور شدن درد انجام دهید، تهیه کنید و در صورت لزوم، چگونه یا کجا ابزارهای مدیریت درد خود را پیدا کنید.

وسایل تسکین درد خود را جمع آوری کنید
ابزارهای نگهداری در جعبه یا کیت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک داروی نجات دهنده‌ای که برای درد مصرف می‌کنید
  • کمک‌های فیزیکی مانند ابزارهای خود ماساژ یا واحد TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست)
  • من از لوازم آروماتراپی و کمک‌های مدیتیشن مانند سنگ‌های نگرانی استفاده می‌کنم

همچنین یادداشت‌ها یا یادآوری‌هایی را برای خود اضافه کنید، مانند:

  • اسکریپت مدیتیشن ذهن آگاهی برای درد
  • من تصاویر کشش مفید
  • B تمرینات تنفسی

همچنین می‌توانید وسایل راحتی مانند یک نوع چای مورد علاقه یا یک پد گرم کننده را انتخاب کنید.

فهرست منابع خود را به عنوان بخشی از برنامه مداخله کلی درد درج کنید و اطلاعات تماس پزشکان و پرسنل پزشکی مربوطه را در صورتی که اوضاع فراتر از آنچه خودتان می‌توانید مدیریت کنید افزایش یابد، اضافه کنید. ایده این است که دسترسی به کمک را آسان کنیم.

می‌توانید این قسمت از جعبه ابزار خود را مانند یک کیت آمادگی اضطراری برای طوفان و قطع برق در نظر بگیرید، با این تفاوت که این قسمت به جای آن بر روی یک اورژانس درد متمرکز شده است.

وسایل تسکین درد بزرگتر را آماده کنید
مواردی مانند بسته‌های یخ یا بالش‌های مورد علاقه ممکن است در ظرف فیزیکی شما قرار نگیرند، اما قرار دادن آن‌ها در لیست موارد مفید، یادآوری خوبی برای دسترسی به آن‌ها در صورت نیاز است. هر چیزی که از نظر فیزیکی در ظرف جا نمی‌شود اما همچنان مفید است، باید در صورت بروز درد، آماده نگه داشته شود تا زمانی که درد شدید دارید، مجبور به شکار آن نباشید.

یک جعبه ابزار دیجیتال راه اندازی کنید
ابزارهایی مانند تکنیک‌های تسکین دهنده صوتی و تصویری وجود دارند که فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند. سعی کنید برخی از پیوندها یا دانلودها را در تلفن یا رایانه لوحی خود نگه دارید تا در صورت نیاز بتوانید به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. آن‌ها را در برنامه مداخله درد خود بنویسید و در صورت یافتن نسخه‌های جدیدتر یا بهتر، آن‌ها را به روز کنید. تصاویر آرامش‌بخش مانند جنگل‌ها و امواج اقیانوس و همچنین مناظر صوتی و موسیقی می‌توانند به شما کمک کنند تا در صورت درد، سیستم عصبی خود را آرام کنید و مراقبه‌های هدایت‌شده نیز می‌توانند به تمرکز مجدد کمک کنند.

ابزارهای دیجیتالی که می‌توانند کمک کنند عبارتند از:

  • اپلیکیشن‌هایی مانند Calm و Headspace
  • تایمرهای تنفس
  • مناظر صوتی مانند امواج یا صداهای جنگل
  • ویرایش‌های هدایت شده برای تسکین درد

منبع

مطالب مرتبط