خانه » کاری کنید که “کار مزخرف‌تان” برای شما مفید باشد

کاری کنید که “کار مزخرف‌تان” برای شما مفید باشد

برخی از افراد خوش شانس هستند که در یک شغل یا نقش خاصی کار می‌کنند که به نظر آن‌ها رضایت بخش، چالش برانگیز و حتی الهام بخش است. اما بسیاری از ما – شاید اکثریت ما – در مشاغلی کار می‌کنیم که… نه. کم و بیش، هر شغلی لحظات خسته کننده یا خسته کننده خود را دارد، اما اگر خود را به طور مداوم خسته و ناامید می‌بینید، با کارهای بسیار کم و تعامل کم با همسالان یا حتی مدیر خود، وقت آن است که از خود بپرسید: یک شغل مزخرف دارید؟

همانطور که توسط انسان‌شناس و نویسنده دیوید گریبر تعریف شده است، یک شغل مزخرف عبارت است از «کار مزدبگیرانه‌ای که آنقدر بی‌معنی، زائد یا مضر است که حتی افرادی که این شغل را دارند نمی‌توانند وجود آن را توضیح دهند.» بیهوده است، شما خودتان به سختی می‌توانید حقوق خود را توجیه کنید، اما همچنین باید سخت تلاش کنید تا وانمود کنید که شغلتان مهم است زیرا نمی‌خواهید اخراج شوید. مشاغل مزخرف مردم را بدبخت می‌کند، زیرا شما از هدر دادن زمان و انرژی خود آگاه هستید.

اما اگر یکی از این مشاغل را دارید که به حداقل توجه شما نیاز دارد، شاید نباید به طور خودکار آن را رها کنید و شغل جدیدی را انتخاب کنید.

تلاش‌های خود را تغییر دهید

در حالی که همه مشاغل مزخرف بی‌فایده هستند، اما همه آن‌ها یکسان نیستند. فقط به این دلیل که یک شغل مزخرف است به این معنی نیست که وقت گیر نیست. بسیاری از مشاغل مزخرف با اضطراب دائمی همراه هستند زیرا شما باید برای حفظ توهم نیاز خود به سازمان تلاش کنید. در نتیجه، بسیاری از این موقعیت‌ها می‌توانند بسیار شلوغ باشند، زیرا شما کارهای بی‌معنی زیادی برای حفظ ظاهر صنعت انجام می‌دهید.

اما اگر یکی از آن مشاغل مزخرف را دارید که در واقع چیز زیادی از شما نمی‌خواهد (این می‌تواند به خصوص اگر از راه دور کار می‌کنید صادق باشد)، ممکن است باورنکردنی‌ترین منبع را هدر دهید: زمان خود. اگر می‌توانید با وجدان خوب بگویید که کاری را که برایش پول می‌گیرید انجام می‌دهید، هر چقدر هم که بی‌معنی باشد، می‌توانید با استفاده از زمان برای اهداف دیگر، این کار را برایتان کارساز کنید. شاید بتوانید یک شغل تمام وقت دوم پیدا کنید و درآمد خود را دو برابر کنید. یا شاید شما می‌توانید بیشتر ساعات کاری خود را صرف کار روی یک پروژه پرشور مانند نوشتن یک رمان کنید.

ساختن و توسعه رزومه

به طور عملی تر، می‌توانید از زمان برای ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد استفاده کنید. بسیاری از افرادی که در مشاغل مزخرف کار می‌کنند، احساس می‌کنند که در حال عقب‌نشینی هستند، زیرا به چالش کشیده نمی‌شوند، و پوسیدگی برای مدت طولانی می‌تواند شما را با رزومه‌ای ضعیف و مجموعه مهارت‌های زنگ‌زده مواجه کند. اگر شرکت شما برنامه‌های آموزشی یا بازپرداخت گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی را ارائه می‌دهد، از مزایای آن استفاده کنید. در نبود آن، در شغل فعلی خود به دنبال مربی بگردید که بتواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را تازه کنید، به جای اینکه اجازه دهید آن‌ها از بین بروند در حالی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید.

همچنین باید به این فکر کنید که تمام BS که انجام می‌دهید در یک رزومه چگونه به نظر می‌رسد. مطمئناً، شما می‌دانید که شغل شما پر از کارها و کارهای بی‌معنی است، اما هیچ کس دیگری این را نمی‌داند. توصیف درست شغلتان می‌تواند آن را بسیار مشروع و مهم‌تر به نظر برساند، بنابراین وقتی از مصیبت‌های غم‌انگیز روزهای خالی‌تان می‌گذرید، یادداشت برداری کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید کاری کنید که همه چیز شبیه آدم‌هایی به نظر برسد. باتجربه، شایسته و کم دستمزد.

دورکاری

یکی از نکات کلیدی برای اینکه یک شغل مزخرف برای شما جواب دهد این است که از زیر نظر دائمی خارج شوید. همانطور که هرکسی که شغل بیهوده‌ای دارد می‌داند، تظاهر به مشغله کاری طاقت فرساتر از سخت کوشی کردن است، و بسیاری از بدبختی‌های معنوی یک شغل مزخرف، اضطراب مرتبط با «پیدا شدن» است. دریافت مجوز کار از راه دور می‌تواند خودکار کردن وظایف معدودی شما را بسیار آسان‌تر کند و بسیاری از عملکرد کار را از بین ببرد، تا زمانی که مجبور نباشید با نظارت از راه دور زیاد کار کنید (البته اگر این کار را انجام دهید، هنوز گزینه‌هایی دارید.).

بازی رو عوض کن

اکثر مشاغل مزخرف تا حد زیادی به دلیل شکست مدیریت به این سمت می‌روند. گاهی اوقات یک مدیر رها می‌شود و برخی از پست‌های زیر دست او در این میان از بین می‌رود، و گاهی مدیران گزارش‌های مستقیم زیادی دارند و نمی‌توانند به طور مؤثر بر شما نظارت کنند. و همه مدیران در رویارویی خوب نیستند – ممکن است مدیران شما کاملاً آگاه باشند که بیشتر روز خود را صرف انجام هیچ کار مهمی می‌کنید، اما نمی‌دانند در این مورد چه کاری انجام دهند.

اما یک شغل مزخرف می‌تواند فرصتی برای ایجاد شغل مورد نظر شما باشد. به دنبال پیشنهاد کمک به بخش‌های دیگر باشید، یا برای کمک به پروژه‌هایی که هیجان‌انگیز یا جالب به نظر می‌رسند، داوطلب شوید.

اگر طعم و مزه خاص شما از شغل مزخرف در واقع وقت آزاد زیادی را برای شما فراهم نمی‌کند زیرا سیل از وظایف بی‌معنی و پروژه‌های ساختگی است، می‌توانید دراز بکشید و بپذیرید که در آینده‌ای قابل پیش بینی این کار را انجام خواهید داد. یا می‌توانید با پیشنهاد کارهایی که می‌توانند حذف شوند، کارآمدتر شوند یا به روش‌های مختلف مدیریت شوند، چیزها را از درون به بیرون تغییر دهید. این به نوعی فرصتی است برای تغییر شکل موقعیت به گونه‌ای که مناسب شما باشد و به شما احساس موفقیت و موفقیت بیشتری بدهد. اساساً، قابل تحمل کردن شغل شما به خروجی خلاقیت و هدف شماره یک شما تبدیل می‌شود. اگر تا حد زیادی تحت نظارت نیستید، می‌توانید این کار را به‌صورت خصوصی انجام دهید تا زندگی‌تان آسان‌تر شود، یا می‌توانید این کار را با هدف نهایی ارائه ایده‌های خود به رئیس‌تان انجام دهید تا ایده‌های کاهش مزخرف خود را مدون کنید.

منبع

مطالب مرتبط