خانه » ساده ترین راه برای ساکت کردن منتقد درونی شما

ساده ترین راه برای ساکت کردن منتقد درونی شما

اگر در یک حلقه بازخورد سمی با خودتان گیر کرده اید، در اینجا نحوه رهایی از خود آورده شده است.
نحوه صحبت ما با خود می تواند به طور قطع خشن تر از نحوه صحبت با دیگران باشد. در واقع، بسیاری از ما در یک حلقه بازخورد سمی با خودمان گیر کرده‌ایم که بیش از آن چیزی که فکر می‌کنیم مضر است. و بخشی از مشکل یک مونولوگ درونی منفی این است که ما آنقدر عادت کرده‌ایم که با خودمان اینطور صحبت کنیم که حتی متوجه نمی‌شویم که این کار را انجام می‌دهیم. حتی اگر ما از آن آگاه نباشیم، ذهن و بدن ما هنوز تحت تأثیر آن است.

اما راهی وجود دارد که یک بار برای همیشه از شر منتقد درونی خود خلاص شوید – با یک ترفند آسان از یک درمانگر.

مونولوگ درونی سمی چیست؟

دکتر پیتر آتیا، نویسنده Outlive: The Science and Art of Longevity، به عنوان مهمان در یکی از قسمت‌های آزمایشگاه هوبرمن توضیح داد که او قبلاً یک مورد شدید صحبت با خود سمی داشته است که ناشی از اعتیاد به کمال‌گرایی است. از کودکی، هر زمان که کاری را با استانداردهای بسیار بالای خود انجام نمی‌داد، در درون خود احساس خشم می‌کرد.

همه ما با خودمان رابطه‌ای داریم که به ما دیکته می‌کند که چگونه در جهان و افراد اطرافمان چه احساسی داشته باشیم، چه رفتاری داشته باشیم و چه درک کنیم. و شما می‌توانید آن را بهبود بخشید.

چگونه منتقد درونی خود را ساکت کنیم؟

درمانگر آتیا در حین رفتن به درمان، تمرینی برای او انجام داد تا به خشمی که بخشی از ۴۷ سال زندگی او بود، رسیدگی کند. او به او قول داد که اگر این تمرین را دنبال کند، مشکل منتقد درونی او تا زمانی که کارهای زیر را انجام دهد بهبود خواهد یافت:

هر زمان که آتیا خود را در حال صحبت‌های منفی متوجه خود می‌کرد، باید فوراً هر فعالیتی را که به هم ریخته بود متوقف می‌کرد. سپس، او باید وانمود کند که واقعاً دوست عزیزی است که به تازگی این کار را انجام داده است، و با صحبت بلند با آن شخص، طوری صحبت کند که انگار آنجاست. او «مکالمه» را روی تلفن خود ضبط می‌کرد و آن را برای درمانگر خود می‌فرستاد.

طبیعتاً او به جای عصبانیت با خود، با این دوست بسیار مهربان‌تر صحبت می‌کرد. پس از حدود چندین ماه انجام این فعالیت چهار یا پنج بار در روز، آتیا ادعا می‌کند که دیگر نمی‌تواند به یاد بیاورد که منتقد درونی او چگونه به نظر می‌رسد.

این ترفند مربوط به توانایی مغز برای تغییر است، یا همانطور که او در کتابش در مورد آن صحبت می‌کند و در جامعه علمی شناخته شده است، عصبی بودن آن – توانایی شبکه‌های عصبی در مغز برای تغییر و انطباق در طول زندگی یک فرد است.

در حالی که افرادی که مونولوگ درونی سمی دارند نسبت به خود احساس همدلی ندارند، اکثر آن‌ها هنوز هم آن را نسبت به دیگران دارند. در نهایت، او مغز خود را هک می‌کند تا با خود به شیوه‌ای بسیار عاشقانه‌تر صحبت کند و ۴۷ سال مونولوگ درونی سمی را خنثی کند.

ممکن است درمانگری داشته باشید یا نداشته باشید که بتوانید صدا را برای او ارسال کنید، یا شاید آن دوستی که مد نظر شماست مایل به دریافت آن باشد. صرف نظر از این، بخش عمده‌ای از کار زمانی انجام می‌شود که از صحبت منفی با خود دست بکشید و آن خودگویی منفی را به یک مونولوگ مهربان‌تر هدایت کنید. اگر به تمرین پایبند باشید، در مسیر خاموش کردن منتقد درونی خود خواهید بود.

منبع

مطالب مرتبط