خانه » چگونه از پروفایل لینکدین خود برای جابجایی شغلی استفاده کنید

چگونه از پروفایل لینکدین خود برای جابجایی شغلی استفاده کنید

آیا به دنبال تغییر شغل هستید؟ وارد یک مسیر کاملاً جدید در کار شوید که باعث می‌شود از رختخواب بیرون بیایید و از اینکه هر روز سر کار بروید خوشحال باشید؟ احساسات شخصی را به تلاش‌های حرفه‌ای تبدیل کنید؟ یا بر مشتری، نوع محصول یا خدمات متفاوت تمرکز کنید؟

همه ما قدرت LinkedIn را برای جستجوی شغل و شبکه‌سازی می‌دانیم. اما چگونه از آن برای کمک به تغییر شغل استفاده کنیم – تا مطمئن شویم که توسط استخدام‌کنندگان مناسب، مدیران استخدام، همکاران جدید پیدا شویم و نه افراد و همکارانی از گذشته‌مان.

ایجاد پروفایل «همه چیز زیر سینک» (همه چیز یه جا و شلوغ) (everything under the sink) وسوسه‌انگیز است و باعث می‌شود هم برای شغلی که دارید و هم برای شغلی که می‌خواهید یا برای انواع عملکردها، صنایع یا نقش‌های جدید واجد شرایط به نظر برسید. اما این فقط خوانندگان شما را گیج می‌کند و آن‌ها را در عمل به صفحات لینکدین دیگران می‌فرستد.

در عوض، همانطور که رزومه خود را برای مشاغل خاص تنظیم کرده اید، نمایه خود را بر روی مسیر شغلی جدید خود متمرکز کنید. در هر دو مورد، مرتبط‌ترین تجربیات خود را برجسته می‌کنید و بقیه را به حداقل می‌رسانید یا حذف می‌کنید. در اینجا نحوه انجام این کار در لینکدین آمده است:

سرتیتر. ابتدا روی تیتر خود تمرکز کنید. لینکدین به صورت خودکار این فیلد را با موقعیت فعلی شما پر می‌کند، اما اجازه ندهید. درعوض، از ۱۲۰ کاراکتر برای نوشتن عنوان چشم نواز خود استفاده کنید.

چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ اگر در لینکدین به دنبال شخصی مثل شما می‌گردم، نتایج جستجوی من فقط نام و عنوان شما را نشان می‌دهد – و به راحتی می‌توانم شما را نادیده بگیرم. اما اگر عنوانی غیرقابل مقاومت بنویسید، وقت می‌گذارم و روی کل نمایه شما کلیک می‌کنم.

بیایید ببینیم که چگونه یک کارمند رده متوسط ​​از عنوان متمایز خود برای جذب افراد و فرصت‌های مناسب استفاده می‌کند.

کریستی سالیوان یک مدیر بازاریابی موفق برای بیش از ۱۵ سال بوده است. در حالی که هنوز به نقش معاون بازاریابی فعلی خود بسیار متعهد است، او همچنین می‌خواهد مسیر جدیدی را به مسیر شغلی خود اضافه کند: بازاریابی مشاغل کوچک در صنعت سلامت و تندرستی. و او یک تمرین کننده و مربی فداکار یوگا است. پس این تیتر دو قسمتی اوست:

مربی سلامت/یوگا کل نگر، مشاور، رابط * مدیر بازاریابی برای مشاغل کوچک و غیر انتفاعی

او بلافاصله با قرار دادن سلامتی و یوگا خود را از سایر بازاریابان متمایز می‌کند. و او افرادی را جذب می‌کند که در زمینه سلامت و کسب و کار یوگا به کمک نیاز دارند.

با جستجو در LinkedIn برای افرادی مانند شما، بررسی کنید که تیتر خود چقدر متمایز است. کریستی تعداد زیادی «مدیران بازاریابی» را پیدا کرد، اما هیچ کس دیگری سلامتی جامع و یوگا در سرفصل‌های آن‌ها نبود – نشانه‌ای بسیار خوب.

خلاصه. اکنون که عنوان شما افراد مناسب را جذب کرده است، آن‌ها را به خواندن ادامه دهید. یک داستان جذاب بگویید و آن را به صورت اول شخص بنویسید. برخلاف رزومه، خلاصه لینکدین شما فضای بسیار بیشتری (حداکثر ۲۰۰۰ کاراکتر) در اختیار شما می‌گذارد تا دستاوردهای گذشته را برجسته کنید و آن‌ها را به کاری که می‌خواهید در آینده انجام دهید متصل کنید.

اگر قبلاً شغل خود را تغییر داده اید، این امر به ویژه مهم است. تا حد امکان یک روایت منسجم بسازید. این کار باعث می‌شود خواننده نمایه شما به این فکر نکند که در حال حاضر چه کاری انجام می‌دهید—یا چرا پراکنده و بدون تمرکز ظاهر می‌شوید.

کریستی چگونه این کار را انجام می‌دهد. او سه حوزه از تلاش‌های حرفه‌ای و شخصی خود را به هم پیوند می‌دهد: بازاریابی مشاغل کوچک/غیرانتفاعی. موفقیت در کسب و کار زنان؛ و آموزش جامع سلامت/یوگا و مشاوره تجاری.

او بلافاصله خوانندگان نمایه خود را با این بیانیه آغازین جذب می‌کند:

من در سه حوزه دارای تخصص هستم—هر حوزه باعث تقویت حوزه‌های دیگر می‌شود: بازاریابی کسب و کارهای کوچک و سازمان‌های غیرانتفاعی. موفقیت در کسب و کار زنان؛ و سلامت کل نگر و یوگا. اجازه دهید در مورد هر یک کمی توضیح دهم:

او با گنجاندن سرصفحه‌هایی که هر یک از سه حوزه را فراخوانی می‌کنند، مرور سریع خلاصه او را برای خوانندگان آسان می‌کند. و او هر منطقه را با جمله‌ای معرفی می‌کند که آن را به بقیه پیوند می‌دهد. به عنوان مثال، در بخش موفقیت در کسب و کار زنان، او به ۱۵ سال بازاریابی خود در مرکز منابع توسعه اقتصادی که در آن مشغول به کار است متصل می‌شود:

از آنجایی که من مشتاق توانمند کردن زنان برای ایجاد تفاوت‌های مثبت در محیط کار و اقتصاد به طور کلی هستم، بخش Farmington Valley B. I. G را راه اندازی کردم. (باور کن، الهام بخش باش، رشد کن).

و سپس در بخش مربی و مشاور سلامت کل نگر/یوگا، با اشاره به کارهای خود در توسعه اقتصادی و تجارت زنان ارتباط برقرار می‌کند:

من سلامت کل نگر را جزء مهمی از رفاه افراد، سازمان‌ها و جوامع می‌دانم.

در نهایت، او خلاصه خود را با دعوت از انواع خاصی از افراد به پایان می‌رساند:

من همیشه علاقه‌مند به شنیدن نظرات صاحبان مشاغل بهداشتی جامع و زنان کارآفرین و همچنین متخصصان توسعه اقتصادی هستم. لطفا از طریق InMail با من تماس بگیرید.

تجربه کنید. هنگامی که تیتر و خلاصه خود را مشخص کردید، هر یک از موقعیت‌ها را در بخش تجربه خود تنظیم کنید. به این صورت است:

  • به نوشتن به صورت اول شخص ادامه دهید — برای ارائه تداوم خلاصه اول شخص خود.
  • روی دستاوردها تمرکز کنید، نه بر مسئولیت‌ها، همانطور که در هر رزومه یا نمایه‌ای انجام می‌دهید. اما فقط دستاوردهای مرتبط با نوع جدیدی از کار که به دنبال آن هستید را برجسته کنید. با توجه به مشکلی که حل کردید، چگونگی و نتایج خاصی که ایجاد کردید، این دستاوردها را مشخص کنید.

در اینجا مثالی از تمرکز کریستی بر برخی از مرتبط‌ترین دستاوردهای خود – جمع آوری سرمایه، جذب مشتری و رسانه‌های اجتماعی آورده شده است:

من ۷۵ میلیون دلار سرمایه جدید و بیش از ۲۰ مشتری جدید آورده‌ام… من سبب حضور موسسه غیرانتفاعی کانکتیکات در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و یوتیوب شده‌ام و در سال اول ۱۵۰ درصد فالوورهای آن را افزایش دادم. من همچنین یک خبرنامه الکترونیکی، ولاگ و وبلاگ را طراحی کردم تا حضور و وب سایت خود را در رسانه‌های اجتماعی تقویت کنم…

توصیه ها. مانند هر نمایه LinkedIn، توصیه‌هایی را به قدری به موقعیت‌های انتخابی اضافه کنید – آن‌هایی که بیشتر به نوع جدیدی از کار مورد نظر شما مرتبط هستند. یک یا دو نفر را دعوت کنید تا شما را توصیه کنند. و در جهت دادن به توصیفات آن‌ها دریغ نکنید. شما با این کار، انجامش را برای آن‌ها آسان‌تر و سریع‌تر و برای خود موثرتر خواهید کرد. دقیقاً نوع موقعیت‌هایی را که اکنون هدف قرار داده‌اید و مهارت‌هایی را که می‌خواهید برجسته کنند به آن‌ها بگویید.

نمونه‌های تصاویر و رسانه. دوباره، مانند هر نمایه لینکدین، از تصاویر و نمونه‌های رسانه‌ای برای جلب توجه به چشمگیرترین دستاوردهای خود استفاده کنید. آن‌ها را فقط به موقعیت‌هایی اضافه کنید که می‌خواهید خوانندگان نمایه جدید شما روی آن‌ها تمرکز کنند. به عنوان مثال، کریستی کارت ویزیت رنگارنگ خود را به بخش خلاصه خود اضافه کرد، یک عکس از صفحه ویدئو و پیوندی به ارائه خود در مورد استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی داخلی، و عکسی از آموزش یوگای خود که روی تخته پارویی ایستاده.

زمانی که می‌خواهید وارد یک خط کاری جدید شوید، باید ثابت کنید که در این زمینه جدید مهارت دارید. با نمایه‌ای هدفمند که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند، موقعیت خوبی برای ایجاد آن تغییر خواهید داشت.

منبع

مطالب مرتبط