خانه » اگر زندگی یک بازی ویدیویی باشد، این‌کدهای تقلب را بلد باشید (قسمت اول)

اگر زندگی یک بازی ویدیویی باشد، این‌کدهای تقلب را بلد باشید (قسمت اول)

بازیکن عزیز، به راهنمای استراتژی بازی معروف به «زندگی» خوش آمدید.

همانطور که بدون شک کشف کرده اید، بازی زندگی اغلب بسیار دشوار است. شما با چالش‌های غیر منتظره و دوره‌های طولانی ناامیدی مواجه خواهید شد. شما اغلب با شک و تردید مبارزه می‌کنید، احساس درماندگی و از دست دادن می‌کنید و گاهی اوقات به گل می‌نشینید.

بله به قول معروف زندگی سخت است. اما نترسید، این راهنمای کوتاه برای کمک به شما در تکمیل ماموریت ها و تکمیل بازی در بالاترین سطح ممکن طراحی شده است.

چگونه در بازی زندگی برنده شویم

هدف زندگی ساده است: این است که تا آنجا که ممکن است به بالاترین سطح برسیم. هر سطح در زندگی چالش خاصی را به همراه دارد که باید بر آن غلبه کنید. هنگامی که بر آن چالش غلبه کردید، می توانید به مرحله بعدی بروید. در پایان بازی، فردی که در بالاترین سطح قرار دارد، بهترین تشییع جنازه را خواهد داشت.

در زندگی پنج سطح وجود دارد:

  • سطح ۱ – پیدا کردن غذا. یک تخت برای خوابیدن در شب پیدا کنید
  • سطح ۲ – بدانید که قرار نیست بمیرید
  • سطح ۳ – افراد خود را پیدا کنید
  • سطح ۴ – کاری را انجام دهید که هم برای خود و هم برای دیگران مهم و ارزشمند است
  • سطح ۵ – یک میراث ایجاد کنید

سطح ۱ فقط به این معنی است که شما بی‌خانمان و/یا گرسنه نیستید. این یک پیش نیاز تقریباً برای هر چیز دیگری است. به احتمال زیاد، اگر در سطح ۱ گیر کرده‌اید، در حال حاضر حتی این را نمی‌خوانید.

سطح ۲ کمی پیچیده‌تر می‌شود، زیرا بسیاری از افراد هر شب یک تخت خواب خوب برای خواب دارند، اما به دلیل شلیک گلوله در بیرون یا انفجار بمب‌ها بر فراز شهرشان نمی‌توانند بخوابند، یا شاید پدر الکلی شما شبانه خانه را آتش زد.

هیچ کدام از این چیز‌ها جالب نیست. سطح ۲ مستلزم آن است که خانه‌ای امن و پایدار پیدا کنید تا از آن خارج شوید. عبور از سطح ۲ مستلزم یافتن راهی برای حذف موفقیت‌آمیز خود از این موقعیت‌های خطرناک است.

سطح ۳ به معنای روابط، یافتن افراد مناسب برای دوست داشتن و افراد مناسبی است که شما را دوست دارند.

این به نظر آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از آن است. عمدتاً به این دلیل که، همانطور که احتمالاً تاکنون متوجه شده‌اید، اکثر مردم مضطرب هستند.

سطح ۴ به معنای ایجاد مهارت یا دانش یا توانایی است که به دنیای اطراف شما ارزش می‌افزاید و همچنین باعث می‌شود در این فرآیند احساس بدی داشته باشید.

سطح ۵ فقط به این معنی است که مطمئن شوید وقتی مرده‌اید زندگی شما اهمیت داشت. موفق باشی قهرمان!

بسیاری از ما به خاطر والدین خود شروع خوبی داریم. اگر خوش شانس باشید، والدینتان با موفقیت شما را در سطوح ۱-۳ راهنمایی خواهند کرد و حتی به شما در رسیدن به سطح ۴ کمک می‌کنند.

اگر پدر و مادرتان از شما مراقبت کردند اما آن‌ها به نوعی درگیری‌های عاطفی داشتند در این صورت سطح 1 و 2 را رد خواهید کرد، اما برای سطح 3 کاملاً تنها خواهید بود.

اگر توسط گرگ‌ها بزرگ شده‌اید، الف) به خاطر فهمیدن نحوه خواندن به شما تبریک می‌گویم، و ب) لطفاً از جویدن دستگاه تلفن همراه خود خودداری کنید.

طراحی زندگی

زندگی یک بازی بزرگ و پیچیده است. این بزرگترین بازی جهان باز (منظور اوپن سورس و بدون لایسنس است) شناخته شده تا به امروز است. همه ما با آمار شروع متفاوت شروع می‌کنیم و در محیط‌های مختلفی قرار می‌گیریم که می‌توانند مزایا یا معایبی را برای ما به همراه داشته باشند.

اما چون اکثر مردم در مفهوم‌سازی زندگی مشکل دارند، بنابراین تصور می‌کنند که کنترلی بر زندگی ندارند. اما هیچ چیز نمی‌تواند دور از حقیقت باشد.

طراحی بازی «زندگی» در واقع به طرز شگفت‌آوری ساده است. این توسط چند اصل اساسی هدایت می‌شود که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بازیکن تجربه تصادفی زیادی را بدهد. (حس تصادفی و شانسی بودن)

۱. زندگی طوری طراحی شده است که دائماً مشکلات دشوار و غیرمنتظره را به سمت شما بیاندازد. زندگی یک جریان بی‌پایان از مشکلات است که باید با آن‌ها مقابله کرد، بر آن‌ها غلبه کرد و/یا حل کرد. اگر در هر مقطعی، زندگی مشکلاتی را که برای ما فراهم می‌کند تمام شود، به عنوان بازیکن، ناخودآگاه مشکلاتی را برای خود اختراع خواهیم کرد. مشکلات چیزی است که ما را مشغول می‌کند و به زندگی ما معنا می‌بخشد و بنابراین برای فتح سطوح ۴ و ۵ (ارزش دادن و به جا گذاشتن میراث) ضروری است.

ما به عنوان بازیکن بیشتر وقت خود را صرف آماده کردن خود برای مشکلاتی می‌کنیم که انتظار می‌رود. اما به دلیل این آمادگی است که طبق تعریف، سخت‌ترین مشکلاتی که در زندگی تجربه می‌کنیم غیرمنتظره خواهد بود.

این رگبار پیوسته از مشکلات غیرمنتظره به بازیکن این حس را می‌دهد که او کنترلی بر زندگی خود ندارد، در حالی که در واقع هدف زندگی کنترل آنچه برای شما اتفاق می‌افتد نیست، بلکه کنترل و انتخاب واکنش‌های سطح بالاتر نسبت به آنچه برای شما اتفاق می‌افتد است..

۲. بازیکنان ممکن است به مشکلات با راه حل یا حواس پرتی پاسخ دهند. همه بازیکنان باید با یک واکنش با مشکلاتی روبرو شوند (حتی انتخاب نکردن واکنش به یک مشکل، خود یک واکنش است).

همه واکنش‌ها را می‌توان به دو صورت تقسیم کرد: راه حل‌ها و حواس پرتی.

راه حل‌ها اقدامات و پیگیری‌هایی هستند که مشکل را حل می‌کنند و از ادامه یا تکرار آن در آینده جلوگیری می‌کنند. حواس پرتی اعمال یا تعقیب‌هایی هستند که به منظور بی‌اطلاعی بازیکن از وجود مشکل یا کاهش درد ناشی از آن مشکل طراحی شده‌اند.

اگر بازیکنی احساس کند مشکلی را درک کرده و قادر به رسیدگی به آن است، راه حلی را دنبال خواهد کرد. اگر بازیکنان فقط از شر زندگی خسته شده باشند، احتمالاً به دنبال Distractions (حواس پرتی) خواهند بود تا به آن‌ها کمک کند وانمود کنند که مشکل واقعاً آنجا نیست.

۳. هر چه بیشتر از هر راه حل یا حواس پرتی استفاده شود، در آینده آسانتر و خودکارتر خواهد بود. هرچه بیشتر از یک راه حل یا حواس پرتی استفاده کنید، استفاده مجدد از آن آسان‌تر خواهد بود، تا جایی که در نهایت ناخودآگاه و خودکار می‌شود. هنگامی که یک راه حل یا حواس پرتی ناخودآگاه و خودکار باشد، تبدیل به یک عادت می‌شود.

عادات ضروری هستند زیرا از بازگشت شما به سطوح قبلی که قبلاً فتح کرده‌اید جلوگیری می‌کنند. یک بازیکن، هنگامی که راه حلی برای یک سطح پیدا کرد، باید آن راه حل را بار‌ها به کار گیرد تا آن را به یک عادت تبدیل کند، بنابراین بر آن سطح تسلط پیدا کند و به آن‌ها اجازه دهد تا به سطح بعدی بروند.

۴. راه حل‌ها ما را به سمت سطح بعدی سوق می‌دهند، حواس پرتی‌ها ما را در همان سطح نگه می‌دارند. از آنجایی که به دست آوردن سطوح در زندگی مستلزم حل مشکلات است، منحرف کردن خود از مشکلات تضمین می‌کند که در همان سطح گیر می‌کنیم.

اگر حواس‌پرتی‌های ما تبدیل به عادت شوند، ما دائماً در سطحی گیر می‌کنیم و حتی از آن آگاه هم نخواهیم شد. اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا همه روابط شما در دهه گذشته به طرز بدی شکست خورده است، احتمالاً عادت‌های حواس پرتی شما را از دستیابی به صمیمیت واقعی لازم برای شکست دادن سطح ۳ باز می‌دارد.

۵. بنابراین فرمول برنده شدن در بازی زندگی در واقع فوق‌العاده ساده است:

  • راه حل‌ها و حواس پرتی خود را به درستی شناسایی کنید
  • حواس پرتی‌ها را از بین ببرید
  • ؟؟؟؟
  • سود


یک مثال ساده: مشکلی در محل کار وجود دارد و رئیس من از من متنفر است، بنابراین من می‌توانم راه حلی را دنبال کنم (با رئیسم روبرو شوم، به دنبال جابه‌جایی باشم، سخت‌تر کار کنم، و غیره) یا می‌توانم به دنبال یک حواس پرتی (هر شب مهمانی، سیگار کشیدن) باشم).

هرچه بیشتر یک راه‌حل را انتخاب کنم، انتخاب راه‌حل‌های بعدی را آسان‌تر می‌کند و در نتیجه منجر به یک Level Up نهایی می‌شود. هرچه بیشتر حواس‌پرتی را انتخاب کنم، انتخاب حواس‌پرتی‌های بعدی را آسان‌تر می‌کند، در نتیجه من را با یک فتیش جنسی عجیب و غریب تبدیل می‌کند.

یک نکته پایانی قبل از اینکه به شما یاد بدهم چگونه به طور کامل زندگی را فریب دهید و وقتی بمیرید یک هرم غول پیکر برای شما بسازید:

فقط به این دلیل که شما Level Up می‌کنید به این معنی نیست که مشکلات در سطوح قبلی متوقف می‌شوند. یک برادر هنوز باید غذا بخورد (سطح ۱). همه ما برای انجام هر کاری باید ایمن باشیم (سطح ۲). روابط کار می‌کنند (سطح ۳)، یادا، یادا.

در زیر مطلب بعدی پنج کد تقلب وجود دارد که به شما کمک می‌کند راه خود را در زندگی طی کنید و کاملاً راضی و در سطح بالا به پایان برسید.

(توجه: این تقلب‌ها مانند راه‌حل‌ها و حواس‌پرتی‌ها نیز برای کار کردن به تکرار نیاز دارند. پس با آن‌ها صبور باشید. آن‌ها نیز در نهایت به عادت‌های خودشان خواهند شد. )

منبع

مطالب مرتبط