خانه » وقتی مجبورید همزمان به چند چیز توجه کنید چگونه متمرکز بمانید

وقتی مجبورید همزمان به چند چیز توجه کنید چگونه متمرکز بمانید

در یک ورکشاپ یا سخنرانی حضور دارید و مدرس شما را طلسم کرده است. موضوعش بسیار مرتبط است، اسلایدهای آن‌ها جذاب، و سبک ارائه آن‌ها مسحورکننده است. شما با تک تک کلمات آن‌ها درگیر هستید، خط استدلال آن‌ها را از نزدیک دنبال می‌کنید، وقتی ناگهان. . . سنجاب!

ذهن شما دور می‌شود، دور و نزدیک می‌چرخید تا زمانی که متوجه شوید سایر شرکت‌کنندگان در حال جمع‌آوری نوت‌بوک‌ها و تبلت‌هایشان به سمت در هستند. سخنرانی به پایان رسیده است، و بسیاری از دانش و اطلاعاتی که شما را برای لحظه‌ای مجذوب کرده بود، از دست داده اید.

در عصر دستگاه‌های دستی و ADHD قابل انتقال، حواس انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری پریشان است. صرف نظر از اینکه چقدر تلاش‌هایمان برای متمرکز ماندن مصمم است، چشم‌ها و ذهن‌هایمان به‌طور یکسان مصمم به کمانه زدن به این طرف و آن طرف هستند و به سمت هر هدفی کشیده می‌شوند که چیزی را که باید مورد توجه ما باشد را تحت الشعاع قرار دهد.

شاید راحت باشد که بدانیم، با طراحی، حرکت سریع چشم فراتر از قلمرو خواب و رویا است. حتی خبر بهتر این است که وقتی بیدار هستیم لزوماً علامت بی‌توجهی نیست. در واقع، ممکن است درست برعکس باشد. که ما را به ورود جدیدترین لغات به واژگان اخلاقی می‌رساند:

ساکاد (ساکاد/ سکهد) اسم / Saccade

جابجایی سریع نگاه که خط دید را با یک حرکت صاف روی هدف مورد نظر قرار می‌دهد.

حرکات چشم ساکادیک نقش مهمی در کاوش و سازماندهی فضایی محیط حسی ما دارند. ما می‌دانیم که چگونه تصاویر عکاسی از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده اند. به همین ترتیب، هنگامی که چشم روی یک شی متمرکز می‌شود، با تثبیت بر نقاط مختلف به منظور جمع آوری اطلاعات و ایجاد زمینه، خود را جهت می‌دهد.

بنابراین، توانایی ما برای درک یک شی و قرار دادن آن در جهان خود، مستلزم این است که نقاط داده بصری را جمع آوری کنیم و آن‌ها را در یک نوع موزاییک نوری مرتب کنیم. آنچه برای ما به عنوان یک تصویر واحد و پایدار ثبت می‌شود، در واقع ترکیبی از پیکسل‌های نوری است که به طور یکپارچه در داخل مغز ما با هم ترکیب شده اند.

مهار توجه شما
کلمه ساکاد از زبان فرانسوی گرفته شده است که در اصل به معنای کشیدن سریع و تیز بر روی افسار برای جلوگیری از انحراف اسب از مسیر است. به طور مشابه، یک سری حرکات چشم استاکاتو ما را قادر می‌سازد تا توجه خود را روی یک نقطه تمرکز متمرکز کنیم.

به نظر می‌رسد این ما را در یک حالت تناقض قرار می‌دهد، اینطور نیست؟ ما خود را در نبرد دائمی با تگرگ حواس‌پرتی‌هایی می‌یابیم که در اطراف ما می‌چرخند، با این حال به تصاویر بی‌شماری نیاز داریم تا به ما کمک کنند جایگاه خود را در جهان شناسایی و درک کنیم. اگر تصاویر زیادی را فیلتر کنیم، خودمان را هم از اطلاعات و هم از زمینه محروم می‌کنیم. اگر سعی کنیم داده‌های زیادی را پردازش کنیم، بیش از حد بارگذاری می‌کنیم. چگونه قرار است ما در مسیر خیانتکارانه زندگی در مسیر حرکت کنیم؟

سونجا سیفورت، مشاور ورزشی، در نوشتن برای مجله Horse Sport، تکنیک‌هایی را که توسط سوارکاران نخبه برای حفظ یاتاقان خود در هنگام مذاکره در هر دوره استفاده می‌کنند، شرح می‌دهد:

  • شروع: وقتی نگاه آن‌ها به یک شی قفل می‌شود – زودتر است.
  • مدت: طول نگاه آن‌ها بیشتر است.
  • افست: وقتی نگاه آن‌ها یک شی را ترک می‌کند تا روی دیگری متمرکز شود – زودتر است.
  • نگاه آن‌ها دارای جابجایی‌های سریع یا ساکاد کمتری است.


به عبارت دیگر:

  • ابتدا نقاط کانونی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.
  • دوم، تمرکز خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کنید.
  • در نهایت، نگاه خود را قاطعانه به نقطه تمرکز بعدی تغییر دهید.

این نظم به طور طبیعی حواس پرتی شما را کاهش می‌دهد در حالی که به شما امکان می‌دهد از تمام داده‌هایی که برای دستیابی و حفظ وضوح نیاز دارید استفاده کنید.

برنده شدن در مسابقه جلب توجه
این چه ربطی به تجارت دارد؟ همه چیز. همین استراتژی می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری بهتر با حواس‌پرتی کمتر در هر مسابقه‌ای شود.

از خود بپرسید: کجا باید نگاه کنم؟

با وجود مجموعه‌های کاملی از اجرام براق جدید که به دور آگاهی شما می‌چرخند و برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند، باید به سرعت ارزیابی کنید که کدام یک از آن‌ها بیشترین سود بالقوه را نسبت به هزینه متناسب در زمان، پول و انرژی دارند. شما ممکن است گاه به گاه جکپات را از دست بدهید، اما خود را از فرو رفتن در سوراخ‌های خرگوش بی‌سود نیز نجات خواهید داد.

هنگامی که تصمیمی گرفتید، تا زمانی که قابل اجرا است، به آن پایبند باشید.

همه ما می‌خواهیم بازدهی سریع داشته باشیم، اما بیشتر تلاش‌ها ماراتن هستند و نه دوی سرعت. اگر خیلی زود از کشتی بپرید، ممکن است کشتی را که شما را به سرزمین موعود می‌برد رها کرده باشید.

همه چیز در نهایت به پایان می‌رسد.

گاهی اوقات سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه نمی‌رسند. تشخیص اینکه چه زمانی واقعاً زمان پریدن از یک کشتی به کشتی دیگر است که در شب می‌گذرد، نشانه‌ای از خرد واقعی است.

مرز بین پشتکار و سرسختی، مانند مرز بین شجاعت و حماقت، مبهم است و اغلب به سختی می‌توان آن را پیدا کرد. S در اخلاق مخفف انضباط شخصی است که با آن ما توانایی ارائه بهترین منافع خود را با ایجاد تعادل در انگیزه‌ها و اولویت‌های رقیب یا حتی متناقض پرورش می‌دهیم.

هر چه بیشتر تمرین کنیم، مهارت‌های موفقیت را بیشتر به دست می‌آوریم و جذب می‌کنیم. هنگامی که این کار را انجام دادیم، ظرفیت ما برای متمرکز ماندن در حالی که به همه جهات نگاه می‌کنیم، به طبیعت دوم تبدیل می‌شود، مانند اسبی که به سوارکاری که می‌شناسد و به آن اعتماد دارد پاسخ می‌دهد.

منبع

مطالب مرتبط