خانه » 6 کاری که مردم در سراسر جهان برای کاهش سرعت انجام می دهند

6 کاری که مردم در سراسر جهان برای کاهش سرعت انجام می دهند

آیا زندگی خیلی سریع، وضوح زندگی شما را می‌گیرد؟ چگونه می توانید سرعت خود را کاهش دهید تا چیزها را واضح ببینید و آنها را بیشتر بچشید؟

یکی از راه ها الهام گرفتن از آداب و سنت های آرامش بخش است که در سراسر جهان یافت می شود. اگر قبلاً به سیستای اسپانیایی – با نام مستعار چرت نیمروز – تسلط داشته اید – چه تمرینات دیگری را می توانید در زندگی خود بسازید؟

لیست انتخاب شده من را در زیر بخوانید تا متوجه شوید. و برای یادگیری بینش‌ها و تکنیک‌های بیشتر که به شما کمک می‌کند در مسیر آهسته حرکت کنید.

1. شینرین یوکو

اکو درمانی زمان سبز. درمان بیابان. هر نامی که روی آن بگذارید، گذراندن وقت در طبیعت راهی عالی برای کاهش سرعت است.
شما را آرام تر، شادتر می‌کند و کمتر استرس می‌دهد. حافظه، خلاقیت و تمرکز را تقویت می‌کند. همچنین می‌تواند دوستی‌ها را عمیق‌تر کند.
در ژاپن، گذراندن وقت در طبیعت، شینرین یوکو («حمام کردن در جنگل») نامیده می‌شود – و پزشکان ژاپنی آن را برای بیماران خود تجویز می‌کنند.
برای خودم تجویز می‌کنم. راه مورد علاقه من برای تنظیم مجدد این است که در اطراف پارک نزدیک خانه‌ام در لندن قدم بزنم.
انجام یوکو شینرین آسان است: کافی است به نزدیکترین فضای سبز بروید و شروع به پیاده روی، پیک نیک، کمپینگ، باغبانی کنید.

2. قهوه / فیکا

کلمه سوئدی فیکا به معنای «قهوه و کیک استراحت» ترجمه می‌شود، اما معنای آن بسیار بیشتر از این است. فیکا یک طرز فکر است: کاهش سرعت، حضور، لذت بردن از لحظه.

هنگام راه رفتن در خیابان و استفاده از تلفن، خوردن لاته را فراموش می‌کنید. وقتی فیکا می‌کنید، صفحه نمایش‌ها را کنار می‌گذارید و در جایی دنج می‌نشینید. قهوه (یا نوشیدنی دلخواهتان) را می‌نوشید. شما یک کیک یا کلوچه خوشمزه میل می‌کنید و از گفتگوی مناسب با کسی لذت می‌برید.

شما می‌توانید در هر زمان و هر مکان فیکا را اجرا کنید. این کار را با یک دوست روی کلوچه‌های خانگی در آشپزخانه خود انجام دهید. یا به یک کافی‌شاپ بروید تا با همکارتان شیرینی‌ها را تماشا کنید.

فیکا آنقدر نشاط‌آور است که وقفه‌های منظم فیکا در برخی از قراردادهای کاری در سوئد نوشته می‌شود.

3. رادیو آهسته

یک منظره صوتی غنی می تواند شما را به هر جایی برساند و از جنون زندگی مدرن خارج کند. به همین دلیل است که من عاشق رادیو آهسته در بی بی سی هستم .

من به فیل هایی که در زیمبابوه غوطه ور می شوند، آواز خواندن پرندگان در بوئنوس آیرس یا قایق کوچکی که در رودخانه تیمز در لندن حرکت می کند گوش می دهم. صداها عمیق، غوطه ور و آرامش بخش هستند.

رادیو آهسته به صورت آنلاین رایگان است. فقط کافی است هدفون را بگذارید، “play” را بزنید و بگذارید سمفونی کندی شما را بپوشاند.

4. اوبونتو

یکی از ضرب المثل‌های مورد علاقه من این است: «اگر می‌خواهی سریع بروی، تنها برو. اگر می‌خواهید دور بروید، با هم بروید.»

این یادآوری است که زندگی کندتر بر پایه روابط قوی ساخته می‌شود. این روح با کلمه اوبونتو تسخیر شده است که در زبان‌های زولو و خوسا در جنوب آفریقا به معنای «من هستم زیرا هستیم».

شما اوبونتو را با مهربانی، سخاوتمندی و دلسوز بودن هدایت می‌کنید. در خدمت بودن ساخت جامعه

من اوبونتو را با انجام کارهای محبت‌آمیز تصادفی تمرین می‌کنم. مثل شوخی با صندوقدار در سوپرمارکت. یا کمک به یک فرد آسیب‌پذیر برای عبور از جاده.

5. سکون شیرین

در دنیایی که از اتلاف وقت وحشت دارد، انجام «هیچ کاری» جرم یا گناه است.

من اینجا هستم تا بگویم: هیچ کدام نیست! زیرا بیکاری یک هنر است.

تسکین شیرینی از کار روزانه و فشار بی‌امان برای رسیدن به آن را ارائه می‌دهد، و ایتالیایی‌ها آن را il dolce far niente می‌نامند.

به من اعتماد کنید: وقتی احساس گناه را پشت سر بگذارید، انجام «هیچ کاری» در واقع بسیار آسان است. ابزارها را زمین بگذارید، تلفن خود را خاموش کنید، از تلاش دست بردارید و سپس… در لحظه غرق شوید.

در چمن‌ها دراز بکشید یا از پنجره به بیرون خیره شوید و اجازه دهید ذهنتان سرگردان شود. به زودی با انجام کمتر، بیشتر زندگی کردن را ستایش خواهید کرد.

6. ماساژ سر هندی

اصلا عجیب نیست… نظر شما در مورد چاکراها هرچه که باشد، نشان داده شده است که یک ماساژ سر خوب استرس و سردرد را تسکین می‌دهد و همچنین سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند. می‌تواند احساس آرامش و توانایی بهتری برای تمرکز داشته باشد.

ماساژ سر توسط یک متخصص نهایت تجمل است. اما می‌توانید مسیر DIY را نیز طی کنید. سه انگشت خود را در نقطه‌ای که گردنتان به سرتان می‌پیوندد، درست پشت گوش قرار دهید. سپس انگشتان خود را به جلو و عقب بمالید. در عرض ۳۰ ثانیه، درخششی گرم و آهسته را احساس خواهید کرد.

منبع

مطالب مرتبط