خانه » چرا بهره‌وری ۱٪ تلاش و ۹۹٪ مبارزه با زیست‌شناسی (بیولوژی) شماست؟

چرا بهره‌وری ۱٪ تلاش و ۹۹٪ مبارزه با زیست‌شناسی (بیولوژی) شماست؟

خرید، سیگار، الکل، قمار و مواد مخدر.

این اعتیادهای آشنا بر همه نوع‌های دیگر غالب هستند و می‌توانند زندگی‌ها را نابود کنند. اما در طول دهه گذشته، بسیاری از مردم یک اجبار اجتماعی قابل قبول‌تر را ایجاد کرده اند: بهره وری.

دکتر ساندرا چاپمن، عصب‌شناس می‌گوید که مغز ما واقعاً می‌تواند به بهره وری معتاد شود. چپمن به بی‌بی‌سی گفت: «شخصی ممکن است مشتاق شناختی باشد که کارش به آن‌ها می‌دهد، یا افزایش حقوقی که دریافت می‌کند. مشکل اینجاست که درست مثل همه اعتیادها، با گذشت زمان فرد بیشتر و بیشتر نیاز دارد تا ارضا شود و سپس شروع به کار علیه شما می‌کند.

این بدان معناست که باید فهرست کارهای طولانی‌تری را از بین ببرید، فقط برای اینکه احساس کنید حق خوابیدن یا معاشرت با خانواده خود را به دست آورده‌اید. حتی اگر تلاش خود را برای بهره‌وری به عنوان اعتیاد طبقه‌بندی نکنید، فکر می‌کنم مسیر آنچه را که می‌خواهیم به انجام برسانیم گم کرده‌ایم.

تمایل ما به انتخاب کارهای سریع و فوری به جای کارهای مهم با جدول زمانی طولانی تر، « اثر فوریت» نامیده می‌شود، و توضیح می‌دهد که چرا به جای تفکر استراتژیک، غرق شدن در صندوق ورودی (اینباکس ایمیل) خود وسوسه‌انگیز است. با این حال، وظایف مهم و با الویت این قدرت را دارند که کسب و کار یا شغل شما را متحول کنند. آن‌ها همچنین خواستار آرامش، تمرکز و جریان هستند.

بهره وری واقعی از اولویت دادن به کار معنادار ناشی می‌شود – و این موضوع نظم یا اراده نیست. همانطور که داشتم کتاب آینده‌ام را می‌نوشتم، کار خود را خودکار کنید، متوجه شدم که بهره وری ۱٪ مغز و ۹۹٪ مبارزه با زیست‌شناسی است. مانند بسیاری از مردم، من دوست دارم فکر کنم رفتارهایم را کنترل می‌کنم. من اینجا تصمیم میگیرم

نه دقیقا.

بدن انسان ترکیبی از هورمون ها، انتقال دهنده‌های عصبی و سایر مواد شیمیایی است که افکار و رفتارهای ما را هدایت می‌کند. برای انجام کار معنادار، باید هک‌های بهره وری را کنار بگذاریم و با زیست‌شناسی خود دوست شویم. حتی بهتر از آن، ما می‌توانیم سیستم‌هایی بسازیم که به طور کامل از سیم‌کشی سخت ما پیشی بگیرند.

در اینجا نحوه متوقف کردن مبارزه با سه غریزه اصلی و باز کردن نوع بهره وری است که کار شما را متحول می‌کند.

خرابکاری مغزی را مشاهده کنید

اعلان‌های پیام را خاموش کنید. (انجام شد) بوق و پینگ دستگاه خود را غیرفعال کنید.(انجام شد) من مطمئن هستم که شما اصول زندگی دیجیتالی بدون حواس پرتی را می‌دانید. متأسفانه، همه این تاکتیک‌های کوچک (اما ضروری) با ذهن حیله‌گر شما قابل مقایسه نیستند.

به عنوان مثال، اثر زیگارنیک را در نظر بگیرید، که میل مغز برای حل تنش شناختی است. وقتی کاری را به لیست کارهای خود اضافه می‌کنید، حلقه‌ای را باز می‌کنید که مغز شما آرزوی بستن آن را دارد. می‌خواهد آن مورد انجام شود. سپس ذهن شما اثر فوریت را تحریک می‌کند و شما را وادار می‌کند به جای شروع یک پروژه خلاقانه به پیام چت یک همکار پاسخ دهید.

سپس اشتباه برنامه ریزی وجود دارد. اگر تا به حال به شدت زمان انجام یک کار را دست کم گرفته اید، این پدیده را از نزدیک می‌دانید. زمانی که شرکتم، Jotform را راه‌اندازی می‌کردم، به ندرت به خودم وقت می‌دادم تا به ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده‌ام برسم. در نهایت فهمیدم که برای شرایط ایده آل برنامه ریزی می‌کنم، نه زندگی واقعی، که به ناچار با دست اندازهای جاده پر شده است.

دانستن اینکه خرابکاری مغزی چگونه به نظر می‌رسد می‌تواند به ما در جلوگیری از آن کمک کند. حتی بهتر؟ کارهای مستعد حواس پرتی خود را خودکار کنید. ایمیل‌ها و پیام‌های متنی را برای بعد پیش‌نویس و برنامه‌ریزی کنید تا تمرکز شما را از مسیر خارج نکنند. از ابزارهایی مانند Calendly و YouCanBook. me برای برنامه‌ریزی خودکار، تأیید و آماده شدن برای جلسات استفاده کنید. اجازه دهید اتوماسیون حلقه‌ها را ببندد تا حواس شما را پرت نکنند.

احساسات خود را درک کنید

اهمال کاری دشمن بهره وری است. اگر نتوانید شروع کنید به اهداف خود نخواهید رسید. بسیاری از ما طوری تربیت شده‌ایم که فکر می‌کنیم به تعویق انداختن کار، فقدان اراده یا مدیریت ضعیف زمان را نشان می‌دهد. یا بدتر از آن، نشانه تنبلی است.

روانشناسان دریافته‌اند که این در واقع یک تطابق قفسی بین دو مرکز مغز است: سیستم لیمبیک قدیمی‌تر و ناخودآگاه که بر لذت تأثیر می‌گذارد و قشر جلوی مغز جدیدتر و کمتر تکامل یافته، جایی که ما کنترل شناختی را اعمال می‌کنیم. یک سیستم لیمبیک برنده همیشه تعویق را انتخاب می‌کند – و یک مهلت موقت از احساسات ناخوشایند. وقتی قشر جلوی مغز پیروز می‌شود، مغز شما دستور شما را انجام می‌دهد.

در اوایل کارم، با اهمال کاری دست و پنجه نرم می‌کردم، و همان افکار خود را که احتمالاً تجربه کرده‌اید، داشتم. با گذشت زمان، از خودم پرسیدم که چرا از یک کار خاص اجتناب می‌کنم. آیا احساس ترس می‌کردم؟ عدم اعتماد به نفس؟ کسالت یا ناامیدی؟ هنگامی که می‌توانستم احساسات را بدون قضاوت شناسایی و برچسب‌گذاری کنم، می‌توانستم با ذهنم کار کنم، نه بر خلاف آن.

همانطور که Jotform رشد کرد، من شروع به خودکار کردن وظایفی کردم که می‌خواستم از آن‌ها اجتناب کنم. از این گذشته، رایانه‌ها بدخلق یا ناامید یا بیش از حد تحریک نمی‌شوند. تبدیل فرآیندهای تکراری به گردش کار خودکار، احساسات من را کاملاً از تصویر خارج کرد. شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید. به هوش مصنوعی (AI) و ابزارهای اتوماسیون اجازه دهید مشغله‌های شما را مدیریت کنند، مانند صورتحساب، ارسال گزارش هزینه، رونویسی یادداشت‌های جلسه، و سازماندهی داده‌های صفحه گسترده.

مراقب ذهن و بدن خود باشید

بدن ما برای حفظ انرژی طراحی شده است. حتی ۱۰۰ سال پیش، ما به هر کالری که می‌توانستیم مصرف کنیم نیاز داشتیم. اکنون، اگر به ندرت بیش از یک چنگال بلند می‌کنید، یا چند روز است که سبزی ندیده اید، نمی‌توانید بهترین کار خود را انجام دهید.

مطالعات نشان می‌دهد که ورزش منظم می‌تواند تمرکز، حافظه، خلاقیت، زمان واکنش و استقامت ذهنی را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند استرس را کاهش دهد و به شما کمک کند سریعتر یاد بگیرید. وقتی روزم را با یک ورزش و یک فنجان قهوه داغ شروع می‌کنم، احساس می‌کنم غیرقابل توقف هستم.

دانستن ساعات اوج مصرف یکی دیگر از مزایای بهره وری است. این زمان‌هایی از روز است که شما هوشیار و خلاق هستید. کارهای دشوار، فشار ذهنی کمتری را برمی انگیزند و احتمالاً روحیه خوبی دارید. با خودکار کردن گردش‌های کاری خسته‌کننده، از این ساعات ارزشمند محافظت کنید و خود را آزاد کنید تا روی پروژه‌های مهم تمرکز کنید.

هر چه بیشتر بتوانید بدن و ذهن خود را هماهنگ کنید، به جای اینکه آن‌ها را برای تسلیم شدن آماده کنید، سهولت و آزادی بیشتری در کار خود خواهید یافت. اهداف معقولی را تعیین کنید و فقط با چند مورد ضروری در لیست کارهای روزانه خود روبرو شوید. مهم‌ترین کار را الویت بدهید و بقیه را خودکار کنید.

بهره وری ۱٪ تلاش و ۹۹٪ مبارزه با بیولوژی شماست. موفق باشید.

منبع

مطالب مرتبط