تهران
خانه » لزوم ارتباطات میان بخش خصوصی و دولت

لزوم ارتباطات میان بخش خصوصی و دولت

میر میثم مصطفوی، مدیرعامل شرکت فارآب، در مصاحبه‌ای با دنیای اقتصاد در خصوص نمره شرکت‌های ساختمانی به دولت، موارد زیر را مطرح کرد :

مدیرعامل شرکت فارآب نیز درباره عملکرد دولت برای تامین شرایط مساعد جهت سرمایه‌‌گذاری در بخش تولید مسکن گفت: اگر دولت اجاره‌بها را آزاد کند و تسهیلات برای خرید ملک در اختیار مردم قرار دهد، می‌تواند پتانسیل خوب و نیروی کار عظیم موجود در کشور را مدیریت کند و سرمایه‌‌گذاری را به سمت این بخش ببرد.

میرمیثم مصطفوی افزود: مدیریت این منابع کار آسانی نیست و تفاوت بسیاری از کشورها با هم در نحوه مدیریت این منابع است. از طرفی همه سرنخ‌های مسکن دست دولت نیست. بسیاری از شرایط موجود از گذشته وجود داشته و دولت فعلی در حال حاضر و دولت‌های وقت در زمان خودشان همه اهرم‌‌ها را برای تغییر شرایط در اختیار نداشته‌‌اند. باید ببینیم اهرم‌های دولت برای سوق دادن سرمایه‌‌گذاری در بخش مسکن، چه مواردی است که اینها را می‌توان در پایان سال ۱۴۰۱ بررسی کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌‌گیری از نگاه و عمل تخصصی سازندگان مسکن برای تامین مسکن خانه اولی‌ها گفت: ما در زمینه‌هایی مثل ساخت مسکن برای خانه اولی‌‌ها و خیلی موارد دیگر می‌توانیم در جایگاه مشاور امین دولت قرار داشته باشیم و تجربیات خود را در اختیار دولت و زیرمجموعه‌های صنعتی و اقتصادی آن قرار دهیم.

این سازنده ادامه داد: خانه اولی‌ها‌‌ مدتی باید اجاره‌‌نشین باشند با این تفاوت که حمایت بیشتری از آنها شود. مثلا مستاجر بتواند مادامی که اجاره‌بها را پرداخت می‌کند در آن ملک زندگی کند و مانند افزایش حقوق و دستمزد که هر سال توسط دولت اعلام می‌شود، سقف میزان افزایش اجاره‌بها نیز اعلام شود. وی درباره عملکرد دولت در بخش سیاستگذاری اقتصادی گفت: در طول یک سال نمی‌توان شاهد نتایج بود و ‌‌باید عملکرد دولت را در سال‌های آینده بررسی کنیم. اما موردی که می‌توان به آن اشاره کرد مسائل اجتماعی است که در کشور وجود دارد که گویی همه افراد منتظر هستند. ازدواج نمی‌کنند، نمی‌سازند، نمی‌‌خرند، نمی‌‌فروشند و این‌گونه رفتار کردن به نفع کشور نیست. مصطفوی تصریح کرد: دولت اگر به دنبال اتفاقات مثبت در بخش ساخت‌و‌ساز است، باید ریشه‌های این مسائل را پیدا و برطرف کند که نتیجه آن رشد در همه عرصه‌ها خصوصا ساخت‌وساز در کشور است. امروز می‌‌بینیم که کمترین میزان جواز ساخت طی ۲۰ سال گذشته در کشور صادر شده که این تبعات مخربی به همراه خواهد داشت.

این سازنده مسکن تاکید کرد: در عصر فعلی و در نظم جدید جهانی که در حال تکوین است باید مدت زمان کمتری را برای رسیدن به اهداف و نتایج صرف کنیم و سال‌ها برای ساخت مسکن صبر نکنیم. اکنون در چین طی سه ماه یا حتی کمتر خانه می‌سازند. ما هم باید به این سمت برویم که چابکی و همزمان انعطاف خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت فارآب در پاسخ به اینکه دولت در سال دوم فعالیت خود در بخش مسکن باید چه اهداف و برنامه‌هایی را محقق کند، گفت: ما امروز در شرکت فارآب به نیکی می‌‌دانیم که ارزش ارتباطات چقدر است و در چشم‌‌انداز ۱۴۰۵ خود یکی از بنیان‌‌های اساسی را بر پایه توسعه ارتباطات و ورود به این عرصه گذاشته‌‌ایم. ما می‌خواهیم بیشتر با دولت در ارتباط باشیم و این ارتباطات را گسترش دهیم. باید ارتباطات دوسویه میان شرکت‌های خصوصی و دولت و کسب و کارها را بدون واسطه پی‌‌ریزی کنیم تا خودمان و آیندگان از این بستر ایجادشده بهترین استفاده را ببریم.

منبع

مطالب مرتبط
اخبار فارآب

افتتاح مدرسه پویش ایران من

یکصد و دوازدهمین مدرسه پویش ایران من به همت خیرین و هموندان اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و مشارکت جناب آقای مهندس میر میثم مصطفوی مدیرعامل شرکت فارآب روز

ادامه مطلب »
اخبار فارآب

رکورد تولید در فارآب شکسته شد

با تلاش‌های شبانه‌روزی همه همکاران‌ در شرکت فارآب رکورد تولید بیشترین قطعه شیر صنعتی طی بهمن ۱۴۰۱ در ۳۷ سال گذشته شکسته شد. بیشترین میزان تولید ماهانه پیش از این

ادامه مطلب »