خانه » وقتی بازیافت به صنعت ساخت و ساز می‌رسد

وقتی بازیافت به صنعت ساخت و ساز می‌رسد

ساختمان‌های جدید بیش از یک تن از هر ۱۰ تن انتشار کربن در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند که صنعت را مجبور به تغییر روش خود می‌کند.
هنگام محاسبه ردپای محیطی ما، مردم معمولاً مصرف خود را از مواردی مانند غذا، پرواز و سوخت برای گرم کردن یا راه اندازی ماشین در نظر می‌گیرند. اما یکی از عوامل اصلی انتشار کربن و ایجاد زباله اغلب فراموش می‌شود – ساخت ساختمان ها، که مسئول ۱۱٪ از انتشار کربن مرتبط با انرژی در سطح جهان است.

اما بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، با استفاده مجدد و بازیافت مصالح ساختمانی – چیزهایی مانند فولاد، شیشه، سنگ و الوار – این کل تقریباً ۶۰ درصد کاهش می‌یابد. این گزارش که با عنوان بسته شدن دایره و توسط شرکت ساختمانی Mace Group منتشر شده است، می‌گوید لندن می‌تواند کانونی برای «دایره‌گرایی»(بازیافت پذیری) در ساختمان‌ها باشد، زیرا توسعه‌دهندگان، اجاره‌دهندگان و مقامات برنامه‌ریزی در پایتخت همگی خواهان پایداری بیشتر هستند.

فشار مقامات برای کاهش ضایعات از آوریل افزایش یافته است، زمانی که قانونی مالکان تجاری را مجبور به رعایت حداقل استانداردهای بهره وری انرژی برای اجاره ملک کرد. در ماه ژوئیه، دولت بریتانیا طرح مارکس و اسپنسر برای تخریب و بازسازی فروشگاه پرچمدار خود در خیابان آکسفورد لندن را وتو کرد و اظهار داشت که تأثیر کربن عاملی در تصمیم گیری بوده است.

سازندگان لندن نیز به طور فزاینده‌ای به توسعه سبزتر علاقه‌مند هستند، زیرا مشتریان به طور فزاینده‌ای به دنبال تقویت اعتبار ESG خود هستند.

زک گودمن، مدیر اجرایی TSP، یک شرکت سرمایه‌گذاری دارایی که به اصطلاح B Corp است، گفت: «ما یک تعهد پایداری داریم.»

میس تخمین می‌زند که در دهه منتهی به سال ۲۰۲۱، شهر لندن ۱.۵۴ میلیون تن زباله ساختمانی و تخریب تولید کرده است یا ۲.۷ تن به ازای هر کارگر. برشی که می‌تواند ۹۰۰۰۰۰ تن اضافی یا تقریبا ۶۰ درصد مواد را در زنجیره تامین ساخت و ساز شهر در دهه آینده نگه دارد. در کل لندن، این میزان ۱۳.۸ میلیون تن خواهد بود که باعث صرفه جویی ۱۱.۸ میلیون تنی در انتشار دی اکسید کربن می‌شود. یک تن CO2 کره‌ای به قطر حدود ۳۲ فوت را پر می‌کند.

این گزارش در مجموع به هفت شهر از جمله نیویورک، پاریس، مادرید، آمستردام، برلین و رم پرداخته است. در صورت استفاده مجدد از مصالح توسط شرکت‌های ساختمانی به ارزش ۱۰.۶ میلیارد پوند، حدود ۷۷ میلیون تن زباله می‌تواند در یک دهه آینده در چرخه عرضه باقی بماند. نیویورک دارای بیشترین پتانسیل با ۳۰.۶ میلیون تن است که می‌تواند در ساخت و ساز نگهداری شود که ارزش آن ۲.۸ میلیارد پوند است.

یکی از موانع استفاده مجدد هزینه است. اگرچه مواد بازیافتی به خودی خود ممکن است ارزان‌تر از مشابه‌های جدید باشند، بازیافت به دلیل کار اضافی مورد نیاز برای احیا و تعمیر هزینه‌های اضافی دارد.

Ged Simmonds، مدیر عامل Mace برای دفاتر تجاری و املاک مسکونی در بریتانیا، گفت که هزینه‌ها اغلب بین مواد بازسازی شده و جدید مشابه است. اما یک تغییر ظریف در مورد اولی اتفاق می‌افتد، او گفت: در حالی که در گذشته، مردم مواد جدید را نسبت به مواد احیا شده انتخاب می‌کردند که قیمت آن‌ها یکسان بود، که اکنون معکوس شده است. او گفت: «این یک تلنگر جالب است.

دیوید ودرهد، مدیر ارشد طراحی در HOK، یک شرکت معماری و مهندسی، گفت که برخی از آن‌ها مخالف استفاده از مواد «دست دوم» در ساختمان‌ها هستند. “چالش اجتماعی برای من جالب است – ما با چه چیزی راحت هستیم؟ وضعیت موجود چگونه است؟ » او گفت.

گودمن گفت: شهرهای تاریخی مانند لندن می‌توانند متوجه شوند که مردم قبلاً به ایده استفاده مجدد از مواد عادت کرده اند.

او گفت: «از نظر اجتماعی و فرهنگی، ما به زندگی با چیزهایی عادت کرده‌ایم که در مدت زمان طولانی مورد استفاده مجدد قرار گرفته‌اند. «مردم از میراث، جذابیت یا پایداری چیزهایی که از آن‌ها قدیمی‌تر هستند لذت می‌برند.»

به عنوان مثال می‌توان به ساختمان سابق BT در خیابان نیوگیت، شهر لندن، یک پروژه Mace که در حال حاضر در دست ساخت است، اشاره کرد و گزارش شده که محل جدید دفتر مرکزی HSBC است. این پروژه منجر به دو برابر شدن متراژ ساختمان خواهد شد، اما هسته مرکزی آن حفظ شده است. میس تخمین می‌زند که از ساختار اصلی – بتن، فولاد، سنگدانه و سنگ – ۷۶٪ حفظ شده است. روکش سنگ پورتلند و گرانیت – ۱۵۰۰ تن از آن – در حال برداشتن، بازسازی و استفاده مجدد است.

مثال دیگر استفاده مجدد از کاشی‌های سقفی در یکی دیگر از توسعه‌های آن‌ها در خیابان پل جدید ۱۰۰، آدرس تجاری دیگری در شهر است. سیموندز گفت: «کاشی سقف فلزی اشکالی ندارد.» اما از نظر تاریخی، چهار یا پنج سال پیش، آن‌ها در حال رد شدن بودند. »

منبع

مطالب مرتبط